Dacă spui sintagma „stejar masiv”, poate nu are nicio rezonanță în sufletul tău. Însă atunci când ai curajul să transformi materia primă, lemnul masiv de stejar, în ceva frumos, atunci sintagma se transformă într-o poveste de succes.

Maramureșeanul Călin Pop, unul din oamenii care se află în spatele acestei frumoase povești, a avut amabilitatea să răspundă la câteva întrebări în legătură cu conceptul „Stejar Masiv”, răspunsuri care fac obiectul interviului de față.

Vlăduț BURDE: Care este povestea „Stejar Masiv”? Cum a luat „naștere” acest concept?

Călin POP: StejarMasiv.ro este o idee aparținând celor ce au conceput siteul de prezentare al firmei Mobel Amadeus, firmă care se ocupă cu comercializarea mobilei din lemn masiv. Blogul a fost destinat pentru a oferi suport siteului de prezentare, dar, la foarte scurt timp, a devenit dintr-o entitate adiacentă elementul principal de prezență online. Interacțiunea cu cititorii articolelor publicate începând cu ianuarie 2012 a ”cerut” dezvoltarea subiectului de nișă dedicat lemnului. Am realizat că stejarul este emblema județului Maramureș, regăsindu-se în bisericile de lemn, în crucile cimitirului de la Săpânța și în porțile de lemn din Maramureșul istoric. Practic, când vorbești despre Maramureș spui stejar, descrii obiecte fabricate din stejar, obiecte însuflețite de dăruirea și simbolistica atât laică cât și religioasă pe care meșterii le-au conferit-o.

Maramureșul produce mobilă din lemn masiv, stejar și fag preponderent, dar stejarul se regăsește de regulă în piesele de mobilă valoroase. Fagul este folosit în general la producerea seriilor foarte mari, unde se caută ca lemnul să fie doar suport pentru tapițerii sau element de legătură în structuri de susținere.

Stejarul este prezent întotdeauna în prim plan, fibra lui este apreciată, deși cu amărăciune constatăm că motivul exportului se datorează faptului că cei din afara țării noastre îl apreciază mult mai mult decât cei din România.

Am simțit, pe parcursul anului 2012, că oamenii au nevoie de astfel de informații și am încercat să informăm în primul rând, să le aducem lemnul masiv în prim plan, să arătăm cât de prezent și totuși ignorat este lemnul în atât de multe lucruri care ne înconjoară. Susținem valoarea conferită lemnului, respectul pentru natură și participăm activ la campanii de promovare a lemnului în forma sa cea mai prețuită, cea de element masiv, în locul semifabricatelor derivate din masa lemnoasă.

(referințe –http://www.stejarmasiv.ro/padurea-si-lemnul-din-romania-in-cifre/)

V.B.: Ce aduce nou Stejar Masiv?

C.P.: Informare. Nu intenționăm să vindem, dar putem face și această parte de activitate economică. Dorim să prezentăm toate variantele de întrebuințare a lemnului, sugestii pentru evaluarea mobilei, domenii și utilizări generale, dar și neobișnuite ale lemnului, sprijinim și oferim sugestii celor interesați de partea de bricolaj. Publicăm gratuit articole despre toți cei ce prelucrează lemnul, din pasiune, fie că au o mică afacere sau doar sunt executanții unor proiecte personale.

Producția fabricii din Baia Mare este destinată exportului în proporție de 99%, iar pentru piața din România oferim posibilitatea achiziției de mobilă din lemn masiv, dintre modelele fabricate pentru export, cu modificări dimensionale sau de finisaj. Articolele care prezintă produsele proprii sunt concepute informativ, nu ca reclamă, și arătăm cititorilor noștri cum arată un model pe care străinii îl cer și-l apreciază. Poate reușim să modificăm optica românilor care au uitat că sunt prea săraci ca să cumpere lucruri ieftine și de proastă calitate.

Stejar Masiv (1)

V.B.: Care ar fi cele mai importante momente din “viața” poveștii Stejar Masiv?

C.P.: Înființarea – primul articol publicat pe data de 17 ianuarie 2012;

Decembrie 2012 – atingerea unei audiențe de 200 de unici zilnic;

Septembrie 2013 – atingerea unei audiențe de 600 de unici pe zi;

Octombrie 2014 – Publicarea articolului 1000 concomitent cu depășirea constantă a cifrei de 1100 de cititori zilnici.

Întregul blog a crescut organic, fără intervenții de creștere artificială, doar prin indexarea articolelor publicate și prin aprecierea de către cititori a conținutului publicat. Acest blog nu conține publicitate de nici un fel, însă după decembrie 2014, formatul se va schimba și vom oferi spațiu publicitar exclusiv firmelor din domenii conexe cu lemnul, cu scopul de a răspunde cititorilor privitor la cererile diverse pe care le caută.

V.B.: Cine face parte din echipa Stejar Masiv? Care este rolul fiecărui membru?

C.P.: Inițial am pornit cu doi autori, Irina și Călin, pe parcurs am cooptat încă 2-3 coautori, Edina, Diana și Lavinia, care participă sporadic cu articole. Toți cei care publică pe blogul www.stejarmasiv.ro articole sunt pasionați de lemn și fac acest lucru benevol, fără implicații financiare. Mai avem parte de contribuții din partea cititorilor, ceea ce demonstrează că tot mai mulți oameni găsesc prin acest blog o portavoce pentru împărtășirea propriei aprecieri și viziuni asupra lemnului.

Stejar Masiv (12)

Fiecare dintre cei care publică conferă o notă aparte textului, transmițând sentimente și cred că acestui fapt i se datorează succesul articolelor. Nu scriem implicați financiar, scriem și publicăm de fiecare dată o parte din sufletul nostru. Încercăm să și glumim, uneori criticăm, dar evităm să jignim, iar fiecare articol este în totalitate expresia sinceră a pasiunii pentru frumos, construită în jurul lemnului.

Suntem deschiși colaborării și cu alți pasionați într-ale lemnului și scrisului, cu condiția originalității. Suntem de părere că această comunitate va crește și va deveni în timp exponentul principal al acestui segment de nișă, în spațiul online românesc.

Pentru că planurile de viitor se regăsesc în complexele, dar interesantele răspunsuri date de domnul Călin Pop, închei acest interviu mulțumind-i pentru interesul acordat întrebărilor mele și dorindu-i ca povestea „Stejar Masiv” să ajungă pe culmi nebănuite și să-i aducă satisfacțiile dorite.