Stirea ca baimarenii nu vor mai avea aeroport i-a lasat rece pe foarte multi dintre citadini. Si asa baimarenii foloseau de ani de zile alte mijloace de transport pentru a ajunge la Bucuresti sau in alte capitalele europene. Clujul este un aeroport cu adevarat international, care a ajuns sa lege Transilvania de principalele orase de pe Batranul Continent.

Cum de au reusit ei si nu noi, nu mai este nici o noutate. Satmarenii au inceput sa ne invidieze doar pentru show-urile televizate si pentru actiunile noastre in reactivarea culturii, insa se bucura de faptul ca au un aeroport de pe care in curand vor fi zboruri internationale. Au mai avut si in trecut astfel de curse, iar pozitia lor geografica si serioziatea celor implicati in aceasta problema face ca Aeroportul Satu Mare sa fie situat deja pe harta aeroporturilor interesante din Estul Europei.

În cadrul unei conferinte de presa tinuta in decembrie 2015, preşedintele Consiliului Judetean Satu Mare Adrian Ştef a arătat că proiectul ce vizează modernizarea Aeroportului Satu Mare este foarte important pentru judeţ lor, iar demersurile în acest sens au fost făcute încă din anul 2011:

“Am aşteptat mult momentul în care am semnat contractele de finanţare pentru aceste lucrări, lucru petrecut în luna octombrie a acestui an, banii fiind alocaţi de Ministerul Fondurilor Europene. Am încercat să absorbim cât de mult se poate din contractul de finanţare. Valoarea totală a proiectului este de 66 de milioane de lei din care am absorbit circa 50%”, a spus Adrian Ştef.

“În prima fază au fost finalizate lucrările la modernizarea celor 2.500 de metri ai pistei de aterizare. Au fost schimbate circa 400 de dale de beton de pe pistă, iar cele care nu au necesitat schimbare au fost reparate. Peste aceste dale de beton va fi turnat un strat subţire de asfalt. Totodată, au fost executate lucrări la sistemul de canalizare şi drenaj şi sunt săpate şanţurile pentru sistemul de balizaj.

Aerogara va fi reamenajată şi extinsă atât spre pistă cât şi spre partea din faţă, spre parcare, astfel încât va avea o capacitate de 200 de călători într-un singur flux. Lucrările de modernizare şi extindere a Aeroportului Satu Mare sunt finanţate din fonduri europene în baza unui proiect derulat prin Programul Operaţional Regional – Transport”,  ne-au precizat factorii de raspundere din cadrul Consiliului Judetean Satu Mare.

Ei bine, in Maramures lucrurile au stat pana la un punct la fel doar ca satmarenii s-au distantat, asemeni alergatorului in cursa de 400 m, multumindu-ne doar sa-i vedem cum devin castigatori detasati, in timp ce noi nu am reusit decat sa ne dam accidentati.

Anul trecut, costurile estimate pentru prelungirea pistei se ridicau la 13 milioane de euro, finantare pe care Consiliul Judetean Maramures trebuia sa o imparta cu cei de la Uniunea Europeana. Iata ce zicea PSD-istul Dorin Buda, instalat ca director al Aeroportului Internaţional Baia Mare de catre coalitia PSD-UNPR-PC-ALDE, reprezentata de Zamfir Ciceu, Valer Zetea si Catalin Chereches:

“Uniunea Europeană ne-a dat o derogare de doi ani. Noi am depus cererea de finanţare pentru exerciţiul bugetar al Uniunii Europene 2007-2013, nu am reuşit să atragem fondurile până în 2013. UE ne-a mai dat o derogare de un an, până în 2015, dar am înţeles că nu vor fi de acord să se mai prelungească.”

Prinsi intre licitatii si contestatii la licitatie, administratorii Aeropotului International Baia Mare, s-au balbait si pana la urma nu au reusit sa faca mai nimic dacat sa inchida aerportul si sa bage buldozerele in pista de aterizare, in speranta ca cineva, de sus, poate de la Dumnezeu, sa vina cu banii pentru proiectul cu care sunt mintiti de ani de zile baimarenii.

„Nu am fost în stare să facem ce trebuia, de mult timp. Nu ştiu acum care e situaţia exactă, dar e gravă, că încă nu s-a început. Dacă vom pierde finanţarea, ar trebui reluată procedura şi asta va fi rău pentru Aeroport. Noi ne-am dorit realizarea investiţiei, dar… Dacă vom pierde şi acest ultim tren, vom rămâne în urmă şi va suferi şi dezvoltarea Maramureşului”, se lamenta senatorul Sorin Bota in decembrie anul trecut.

Ei bine, suntem in luna martie si lucrurile arata chiar mai prost decat ne-am fi imaginat. Incompetenta celor ce au fost pusi politic sa gestioneze Aeroportul Baia Mare a iesit ca undelemnul la suprafata. Nu a mai zburat de luni de zile nici un avion din Baia Mare, iar sansa sa mai vedem macar curse locale in viitorul apropopiat sunt aproape de zero.

“Pentru ca la data de 31. 12. 2015 acest proiect nu este functional, in relatia Romaniei cu Comisia Europeana, acest proiect, ca toate care vizeaza modernizarile aeroportuare, urmeaza a fi declarat nefunctional. Asta inseamna ca termenul de finalizare va fi 31. 12. 2019. Este o decizie pe care Guvernul Romaniei va trebui sa si-o asume si cel putin asta a fost discutia (in cadrul sedintei Comitetului de Monitorizare POR n. r.), dar pentru aceasta va trebui modificata legislatia privind Serviciile de Interes Economic General.

Solutia comunicata la acest moment este urmatoarea: finantarea din bugetul Ministerului Transporturilor, prin transferuri spre autoritatile locale, care au in subordine asemenea categorii de aeroporturi. O decizie care se va lua in ceea ce priveste finantarea acestor lucrari este una guvernamentala. Pe noi, ca si autoritate publica, cred eu ca nu ne influenteaza absolut deloc atata vreme cat finantarea va fi din bugetul de stat sau de la Uniunea Europeana. Cea mai rea solutie ar fi sa finantam din bugetul local continuarea acestei investitii”, a spus Zamfir Ciceu, in cadrul sedintei ordinare, desfasurata miercuri, 9 martie 2016.

In loc sa vina cu solutii radicale si eficiente si cu demiteri in masa a celor incompetenti, presedintele Consiliului Judetean Maramures cauta solutii imaginare si naive si ne da niste explicatii extrem de puerile.

Sunt cu totii vinovati! Mai sunt cateva luni pana la alegerile locale si vom scapa definitiv de Zamfir Ciceu. Scrutinul din luna iunie il va arunca afara ca pe o masea stricata pe acest impostor. Dar vom ramane pe cap cu conducere Aeroportului si cu Zetea, Chereches si foarte multi dintre consilierii locali si judeteni care au aprobat manevrele politicianiste de la aeroport si numirea unei conduceri absolut incapabile si fara legatura cu aviatia si administrarea de aerogari, si cu o finantare carea a fost pierduta definitiv.

“Singurul impediment legal pentru care STRABAG – S.C. CONSITRANS nu au inceput lucrarile asa cum trebuie, 24 de ore din 24 de ore, sapte zile din sapte zile, este faptul ca n-am primit inca avizul de la Autoritatea Aeronautica pe proiectul final tehnic. Ne-au mai solicitat, la toate aeroporturile din Romania, sa facem si alte categorii de lucrari.

Nu se pune problema sa nu fie finantare. In maxim doua saptamani ne apucam de treaba. Primele plati pe care trebuie sa le efectuam noi catre constructor sunt in termen de 56 de zile de la data cand ne depun primele situatii de lucrari. Daca o sa faca lucrari de un milion de euro pana la sfarsitul lunii martie, noi putem sa le platim la inceputul lunii iulie”, a spus Dorin Buda.

Iata cum se apara astazi directorul Aeropotului International Baia Mare, cu vorbe si cu promisiuni in care nici macar el nu mai crede. Cert este ca aeroportul baimarean a incaput pe mainile unor nepriceputi. Ciceu, Zetea, Chereches, Buda si care or mai fi implicati in aceasta afacere paguboasa, asa zisi specialisti, in fond niste ageamii de politruci, care ar trebui sa dispara din peisajul public si sa lase pe altii care macar au cunostinte si capacitate manageriala. Avem o imagine care arată aproape complet lista celor care au condus Maramuresul în ultimii patru ani și care sunt direct responsabili de situația economică și logistică a județului. Iată-i, pe toți frumușeii cărora trebuie să le mulțumim că sunt hoți, incapabili și mincinoși:

999 iustin si ponta

Baia Mare nu are nevoie de un aeroport international de trafic intens, fiindca a pierdut deja ocazia, in favoarea Clujului. Economic vorbind, muncipiul este la coada clasamentului. Nu vorbim aici de investitori straini, dar nici macar cei locali nu mai au suflul de alta data. Zona Metropolitana gandita de primarul baimarean nu a fost decat o alta gaselnita electorala, cu care a incercat sa ne abureasca inainte de a schimba macazul spre o Capitala Europeana a Culturii. Competitia este de mult pierduta. Clujul si Satu Mare sunt la mare distanta de noi, in problema aeroportuara, si este aproape imposibil sa-i mai ajungem, insa am putea avea macar un aeropot regional, care sa faca legatura cu Capitala si eventual cu alte orase din Romania si care sa permita curse charter de interes turistic și zborurile unor avioane de mici dimensiuni, in special ale oamenilor de afaceri.

La distrus se pricep cu totii, iar unii dintre politicienii de azi ne-au dovedit ca sunt chiar campioni absoluti. A venit timpul sa le cerem raspicat sa plece, sa ne lase sa ne gospodarim problemele noastre cum stim noi mai bine.
Tanara generatie de politicieni venita la conducerea Maramuresului in 2012 nu este cu nimic mai buna decat vechii politruci mincinosi incapabili, din generația Man – Anghel. In cine sa ne mai incredem?