Aproape în fiecare zi auzim despre câte un caz de bătaie gravă între elevii din şcolile de la noi. Care este cauza acestui comportament agresiv de la vârste atât de fragede? Este sistemul educaţional depăşit de această situaţie? Ce soluţii credeţi că ar trebui luate pentru a se evita violenţa în rândurile elevilor?
Comentaţi aceste chestiuni, aici, pe siteul nostru. Cel mai bun şi inteligent comentariu îl premiem cu o pizza.
Sursă foto: adevărul.ro
Cred ca nu ar trebui sa existe violente in scoli nici intre elevi si nici intre elevi si profesori. Dar, din pacate din lipsa respectului dintre oameni exista si situatii de acest gen.
Sistemul educaţional şi+a pierdut valoriile, cărţiile sunt concepute pentru o bună afacere şi nu de dascăli consacraţi materiilor predatela nivelul lor.( pe vremuri se redactau pe gratis). Elevii sunt încărcaţi cu informaţii inutile din toate materiile, nu li se dezvoltă logica matematică , logica socială emoţională şi capacitatea de a putea căuta şi sintetiza,de a găsi fiecare talentul pentru care s-a născut Astfel copiii sunt supraîncărcaţi , cu un program de 12 ore/zi fără pauze de mese. Teme peste teme.Devin obosiţi, irascibili, frustraţi şi devin adulţi care nu au nici bazele elementare de cunoştinţe. Tot sistemul închide ochii, pentu că la noi copiii sunt pentru profesori şi nu invers, ne distrugem generaţia nouă şi ne mirăm că apare violenţa. Noile valori sunt: BANUL, MAŞINA , TELEFOANE SCUMPE.. Sportul din clasele mai mari sunt reduse la 1 oră/săpt , după ore se aşează la calculatoare, deci nu au cum să descarce energiile „adolescenţei” . Cei care particular practică sport nu sunt acceptaţi de dascăli. E foarte interesant de ce dorim să ne distrugem copiii?
Salutare, tuturor!
Intr-adevar, aproape ca nu trece o saptamana fara sa nu auda si urechile mele despre un incident de acest gen. Initial, eram indiferent – si eu am trecut printr-o scoala generala (unde am avut conflicte atat cu romani, cat si cu tigani) si printr-un liceu, unde am fost martorul mai multor scene violente, din fericire (sau nu), doar intre elevi, fara implicatia unui profesor in actul in sine (am vazut destule cazuri la televizor). Mi-am zis – „E ceva normal! Conflictele adolescentine din motive puerile au fost, sunt si vor exista (din)totdeauna”. Acum ma simt obligat sa-mi pun urmatoarele intrebari, aceleasi, de altfel, ca in articolul de mai sus: Care este cauza acestui comportament agresiv? Cum putem rezolva asta?
De cele mai multe ori, aceste conflicte urmau sa continue in afara institutiilor de invatamant, fara sa stie profesorii ce s-a intamplat. Au existat cazuri, insa, in care profesorii au fost adusi la cunostiinta, iar acestia au luat masuri mai mult sau mai putin potrivite. Pot spune ca, in majoritatea cazurilor de care am eu habar, contributia profesorilor a fost necesara – ei avand un rol bine definit in restaurarea linsitii si impacarea celor doua parti rivale; insa, evident, au existat si cazuri in care dascalii nu puteau (sau nu vroiau) sa faca nimic.
In incercarea de a gasi cauza pornirii unor astfel de conflicte, nu pot sa nu iau in considerare lipsa celor 7 ani de acasa, in primul rand. Un cliseu, stiu, dar inca valabil. Cred ca adolescentii care nu au avut ambii parinti (poate nici macar unul) langa ei, acestia fiind ocupati cu munca, prin strainatate ori existand alte motive mai delicate (deces, familii cu nevoi speciale etc.) sunt mult mai irascibili si mai antisociali. Desigur, exista exceptii, insa, in opinia mea, un baiat care nu l-a avut ca model in viata pe tatal lui, isi va cauta modelul masculin in alti baieti, mai mari, care-l vor instiga la rele. La fel, o fata fara modele potrivite, nu va putea fi niciodata o doamna, ci mai degraba o fata cu multe vicii. Cu asta, sper ca am spus tot.
De asemenea, ca tot vorbeam despre modele adineaori, consider ca internetul si implicit, televizorul, e plin de antimodele. Copiii ar trebui sa stea cat mai departe de internet si televizor, pentru a nu fi si ei „contaminati”. Ar trebui, cumva, sa fie in stare sa recunoasca, de la o varsta frageda, adevaratele valori si sa le diferentieze de asa-numitele nonvalori.
Cat despre solutii, mi-as dori sa existe gardieni in adevaratul sens al cuvantului, la poarta scolilor si liceelor, nu batrani, interesati doar de un ban in plus, nu de ordine si liniste. Persoanele straine nu au ce cauta acolo, fara un motiv intemeiat. La liceul pe care l-am absolvit, oricine intra, lasa buletinul la portar. De asemenea, imi imaginez institutiile de invatamant cu regulamente de ordine interioara mult mai strice, in cazul violentelor fizice si, de ce nu, si verbale, indiferent de persoanele in cauza. Nu sunt adeptul camerelor de supraveghere, insa in multe cazuri, s-au dovedit a fi utile.
Altceva, deocamdata, nu imi vine sa mai spun. Orice parere conteaza, zic eu. Sunt curios sa le citesc si pe ale altora!
O zi buna!
Am citit concluziile unui studiu care stabilea o legatura clara intre sistemul social si violenta in scoli dar si fata de violenta in general .
Concluziile au fost ca intr-o societate in care oamenii sunt in marea lor majoritate egali violenta este mult mai scazute, sa ne gandim doar la comunism, a avut partile lui rele dar scoala era scoala .
Eu ma bucur ca am prins o perioada in communism, totusi acest capitalism prin care doar unii indivizi o duc foarte bine si de multe ori prin metode foarte asemanatoare cu inselatoria si manipularea grosolana nu este un system propice in care un adolescent sa-si gaseasca un loc in societate .
Nu condamn noua generatie, sunt extreme de manipulati si sunt bombarbati in continuu cu idei si concepte false .
Coruptia generalizata, somajul, drogurile, prostitutia sunt toate realitati ale „democratiei” .