Stimata conducere a Urbis SA,

Va multumim ca ne tratati in fiecare zi cu indiferenta si desconsiderare. Va multumim pentru ca va comportati cu noi, cei care circulam in mod regulat cu mijloacele de transport in comun si pentru care evident platim, intr-un mod josnic si aproape inuman.

V-ati laudat cu achizitionarea de autobuze noi, ceea ce nu este un lucru rau, dar in loc sa cheltuiti banii pentru a ne asigura conditii tehnice de transport, care oricum au fost decente si inainte, mai bine ati investi in educatie si omenie, respect si amabilitate in comportamentul dumneavoastra, al controlorilor si al soferilor.

Va multumim pentru ca ati angajat soferi nesimtiti care ne poarta prin oras ca pe niste cartofi sau ca pe niste sclavi, care lasa intentionat in urma calatori care alearga sa mai prinda autobuzul, si asta nu pentru ca nu i-au observat, ci pentru ca o fac intentionat. Imi este limpede ca nu constientizati faptul ca multumita noua aveti un loc de munca!

Un aspect care m-a determinat sa scriu aici a fost o intamplare care s-a petrecut acum cateva zile. Eram cinci persoane din satul Sasar intr-o statie de autobuz din Baia Mare  si asteptam cursa de la ora 15.30. Soferul respectivei curse uitase sa schimbe placuta cu numarul indicat pentru Satul Sasar, adica 28. Pe placuta respectiva era trecut numarul 50. Evident ca nu ne-am urcat in autobuzul cu pricina, crezand ca nu este cursa din Satul Sasar. Cand am sunat la dispeceratul Urbis, ni s-a spus cu nonsalanta ca soferul uitase sa schimbe placuta si sa asteptam cursa urmatoare, adica de la ora 16.45. Doamna de la dispecerat ne-a mai spus ca soferul isi cere scuze si apoi a adaugat, intr-o evidenta bataie de joc, ca soferul ne plateste taxiul, lucru care evident nu s-a intamplat si nu are cum sa se intample.

A gresi este omenesc, dar in situatia in care observam ca lucrurile nu se imbunatatesc din niciun punct de vedere, dimpotriva se inrautatesc, este firesc sa cerem de la dumneavoastra respect si bunavointa.

Va multumim pentru ca noi, calatorii din zona Ferneziului, suntem nevoiti sa suportam mizeria din autobuze si comportamentul grosolan al controlorilor, majoritatea de etnie rroma. Vedem in fiecare zi cum ne invadeaza spatiul intim, NE PIPAIE si ne agreseaza, pretextand ca verifica biletele sau abonamentele. Si mai multumim controlorilor ca nu fac din nimic in privinta persoanelor de etnie rroma din autobuz care au asupra lor tot soiul de obiecte cu care pot face rau semenilor. Am ajuns sa ne temem pentru siguranta noastra!

Va mai multumim si deoarece cursele din asa-zisa zona metropolitana  sunt programate astfel incat sa-i puna in dificultate pe calatori. Ca sa dau un exemplu concret, unele curse din Sat Sasar sunt cuplate cu cele din satul Mocira, iar calatorii din Satul Sasar trebuie sa suporte un drum pana in Mocira si sa ajunga cu o jumatate de ora intarziere in Baia Mare.

Va multumim si pentru ca nu ne putem achizitiona bilete de transport din statiile de autobuz in care asteptam, astfel ca suntem nevoiti sa strabatem jumatate de oras ca sa ne putem achizitiona un bilet, pentru ca la automatul de vanzare de bilete nu sunt disponibile decat cele pentru cursele din interiorul orasului Baia Mare.

Va mai multumim pentru ca multi dintre soferii dumneavoastra folosesc telefonul mobil in timp ce conduc. Exista un sofer pe linia 4, care in fiecare dimineata isi imparte atentia intre volan si transmiterea de mesaje scrise pe telefon si pe Facebook, in timp ce noi pasagerii ne rugam Divinitatii sa nu fim implicati intr-un accident cauzat de inconstienta acestui sofer.

Speram ca, macar in ceasul al doisprezecelea, sa dati dovada de bun simt si competenta, sa remarcati dispretul si ironia vadite din spatele multumirilor noastre si sa puneti mana sa investiti in educarea si pregatirea dumneavoastra si a angajatilor dumneavoastra pentru a oferi servicii civilizate, specifice unui oras care se vrea european.

Degeaba avem autobuze noi daca la volan, la control si la conducere sunt oameni ramasi cu educatia si mentalitatea in secolul trecut.