Situația tensionată de la compania de transport local URBIS este departe de a fi rezolvată și se apropie de un nou vârf al protestelor angajaților, deoarece conducerea companiei nu este capabilă să rezolve problemele de ordin intern, iar administrația locală, deși a promis că se implică, a făcut doar un gest de propagandă electorală și a mințit sindicaliștii că le va rezolva problemele.

Primarul s-a mulțumit acum trei săptămâni să facă o vizită superficială la sediul Urbis, însoțit de cârdul de jurnaliști și fotografi personali, a bălmăjit că va găsi soluții, a apărut în presa locală pe care o controlează declarând că va face și va drege și apoi a plecat, lăsând lucrurile în aceeași stare de criză în care le-a găsit. Mai mult, i-a mințit pe șoferi promițând o majorare de salariu care nu va mai avea loc.

Săptămâna trecută au avut loc mai multe întâlniri ale consiliului de administrație al SC Urbis SA, la care a participat uneori și primarul Cherecheș, care a promis conducătorilor auto, în urmă cu două săptămâni, că le va oferi un salariu decent de 1750 lei. Primarul a solicitat sindicaliștilor o amânare până la data de 1 mai, cand urma sa se aplice noua formulă de calcul pentru salariile majorate. Însă săptămâna trecută toți conducătorii auto au primit vestea tristă că majorarea nu mai poate veni, deci promisiunea lui Cherecheș nu a fost decât o tactică de manipulare a primarului, cu scopul de a trage de timp și a detensiona temporar situația.

Ne-a mințit în cel mai ordinar mod cu putință, singurul lui scop a fost de a posta pe ActualMM știrea cum că el este marele înger care vine și salvează situația de la Urbis! Este o minciună la fel de mare ca și el!„, ne-a scris un reprezentant al șoferilor nemulțumiți de la Urbis.

În consecință, conducătorii auto vor rămâne cu același salariu de 1350 lei ca și până acum, adică aproape egal cu salariul minim pe economie, situație care li se pare absolut inacceptabilă celor care își asumă responsabilitatea transportării cetățenilor din Baia Mare.

„Un conducător de autobuz din municipiul Baia Mare va câștiga doar cu 1 leu mai mult decât o femeie de serviciu de la Primărie, care nu are nici o responsabilitate. Cum vi se pare, dragi cetățeni? Mai mult decât atât, primarul a propus ca directorul Ion Pop Rapidul să își renegocieze salariul extraordinar de nesimțit de mare și să ajungă la același salariu ca al primarului, aproximativ 4000 lei. Dar Pop-Rapidul a refuzat, zicând că e dreptul lui negociat si nu renunță la dreptul dobândit, deci va încasa în continuare un salariu de 14.250 de lei!”, spun reprezentanții salariaților revoltați.

În urma negocierilor inutile și a temporizării fără rezultat la care au apelat reprezentanții managementului de la Urbis și administrației locale, singura schimbare reală este aceea că salariații revoltați sunt tot mai mulți, ei fiind acum majoritari în cadrul sindicatului de la compania locală de transport. Sindicaliștii pregătesc mișcări de protest de amploare, fiindcă s-au săturat să fie mințiți și manipulați și să își pună în pericol viața și viitorul profesional, acceptând mușamalizarea condițiilor tehnice ilegale și periculoase în care sunt forțați să lucreze.

Redacția noastră a intrat în posesia unor imagini care dovedesc faptul că autobuzele de la Urbis circulă cu parbrizele sparte și crăpate pe suprafețe mari, lucru care ste ilegal și deosebit de periculos. Mai mult decât atât, serviciul ITP din cadrul Urbis a autorizat pentru circulație aceste autobuze, deși legea interzice expres acest lucru. Iată cum arată câteva dintre parbrizele autobuzelor de la Urbis:

urbis parbriz 03
urbis parbriz 06
urbis parbriz 02

Conform standardelor legale de instecție tehnică periodică la autobuzele de transport public, un vehicul nu are voie să intre la control pe standul ITP și să primească acceptul de circulație, dacă are parbrizul fisurat. Ca și excepție, se acceptă uneori autorizarea doar pentru fisuri mai mici de 5 centimetri, care sunt izolate și care nu pot duce la spargerea parbrizului în trafic. Iată documentul oficial care prevede acest lucru:

urbis norme

Și acum să ne întoarcem la imaginile cu autobuzele. Vi se pare că această fisură are mai puțin de 5 centimetri? Ei bine, acest autobuz circulă zilnic prin Baia Mare, cu pasageri la bord.

urbis parbriz 05

„ITP-ul este doar de formă, iar multe dintre mașini sunt un adevărat pericol public. Dacă unui conducător auto care rulează cu viteză către Baia Sprie, de exemplu, i se sparge parbrizul din cauza gropilor de pe șosea, se sperie și itră pe contrasens și de acolo vine vreun camion încărcat cu lemne, vă imaginați ce se poate întâmpla? Ca să nu mai vorbim că la multe autobuze frânele funcționează doar pe o singură roată și că mai au și multe alte defecțiuni pe care nu le rezolvă imeni, că nu sunt piese și nu se alocă bani, fiindcă dacă face cheltuieli Rapidul nu mai poate justifica salariul ăla nesimțit pe care îl primește. Este o bătaie de joc la adresa cetățenilor și a angajaților, este o mafie care conduce orașul, care își ia partea leului și pe noi ne lasă să murim de foame și să ne chinuim conducând niște rable”, a declarat unul dintre șoferii revoltați, sub protecția anonimatului, de frică să nu fie concediat abuziv, cum s-a mai întâmplat anterior cu alți șoferi nemulțumiți.