Cititorii Maramureșenii.ro – preferințe și profil individual

Am realizat în săptămâna care a trecut o cercetare detaliată a preferințelor legate de conținut ale cititorilor noștri, precum și un profil socio-demografic cu date de bază al acelorași cititori. Acest demers este foarte util pentru a ne ajuta în munca noastră mai departe, ne arată care sunt preocupările, punctele de interes, ideile, sugestiile și comportamentul general al clienților și consumatorilor noștri, cititorii platformei Maramureșenii.ro.

Datele pe care le-am obținut sunt pentru noi extrem de interesante și încurajatoare și, în mare parte confirmă că ne-am conceput produsul în mod corect și am reușit să îl poziționăm și să îl transmitem cu exactitate către publicul pe care l-am țintit: oameni activi și ocupați, cu educație și venituri peste medie, cu preponderență din mediul urban, cu o vârstă sub media națională a consumatorilor media, preocupați de actualitatea locală și regională, dornici să obțină informație echilibrată, corectă și obiectivă și să participe activ, ca și cetățeni, la bunul mers al lucrurilor în comunitate.

Deși în mod normal rezultatele unei astfel de cercetări reprezintă instrumente de uz intern și sunt extrem de bine protejate, noi continuăm exercițiul de sinceritate și transparență cu care ne-am început activitatea și oferim public aceste date. Dacă aceste informații vor fi înțelese și folosite în mod corect de colegii și competitorii noștri din mediile de informare locale și regionale nu putem obține decât un lucru bun, anume îmbunătățirea calității conținutului și transparentizarea managementului media în Maramureș. Coroborate cu datele extrem de precise și bine filtrate pe care ni le oferă Google Analytics, informațiile rezultate din cercetare ne vor ajuta să îmbunătățim conținutul și serviciile pe care le oferim, zi de zi, celor care ne vizitează pagina.

Așadar, haideți să luăm pe rând întrebările puse de noi și să prezentăm datele obținute prin această cercetare:

Frecvența de accesare a platformei este una foarte bună, aproape 50% dintre prietenii paginii noastre vizitându-ne zilnic.

001

 

Frecvența vizitelor zilnice ale cititorilor fideli este distribuită relativ echilibrat. În general, 70% dintre cititori vizitează pagina de minim două ori pe zi.

002

Numărul articolelor citite este un alt indicator interesant, peste 50% dintre fanii paginii accesând un număr de minim 3 articole zilnic.

003

Informațiile oferite de Google Analytics se confirmă, aproape jumătate dintre cititori accesează platforma noastră de pe dispozitive mobile (tablete sau telefoane).

004

Tipurile de articole care sunt interesante pentru cititori acoperă o arie largă de specializări. De remarcat preferința consistentă (peste 22%) pentru conținut furnizat chiar de către utilizatori (știri, mesaje și comentarii oferite de cititori):

005

Tematica articolelor este și ea una foarte diversă, remarcându-se o distribuție foarte echilibrată asupra preocupărilor informaționale ale cititorilor. Locul 1 revine administrării orașului, ceea ce arată că oamenii au interes și așteptări mari pentru primărie și primar:

006

Comportamentul de consum al cititorilor este unul variat, dar este important de subliniat că am construit sau am concentrat la Maramureșenii.ro o audiență fenomenal de activă în plan social și pe rețelele de comunicare și socializare. Suntem fericiți să avem un public care, în proporție de aproape 70%, interacționează cu conținutul nostru, comentează, distribuie și își manifestă satisfacția față de articolele pe care le publicăm. Se confirmă astfel că produsul Maramureșenii.ro este unul realizat în colaborare și prin interacțiune, este un produs media de tip inbound, nu outbound.

007

O întrebare delicată șio preocupare constantă a producătorilor de conținut online. Am obținut un răspuns favorabil și mai bun decât așteptările, peste 50% dintre cititorii noștri sunt dispuși să sprijine material, lunar sau ocazional, activitatea redacției.

008

Valoarea contribuției pe care cititorii sunt dispuși să o aloce lunar sprijinirii activității acestei platforme independente este preponderent situată sub 15 lei, echivalentul unui abonament lunar la un ziar tipărit local.

009

Trecem la profilul socio-demografic al cititorilor noștri.

Maramureșenii.ro este un produs media online preferat cu preponderență de cititorii tineri, 89% dintre cititori au vârsta sub 50 de ani, 64,5% au vârsta sub 40 de ani. Distribuția pe vârste este una echilibrată, cel mai bine reprezentat segment fiind cel al oamenilor între 25 și 35 de ani.

Distribuția pe sexe este și ea echilibrată, 48,5% femei și 51,5% bărbați.

010

Reședința cititorilor noștri este preponderent urbană și avem un segment important de fani aflați în străinătate. Aceasta sugerează un public cu posibilități materiale și preocupări de achiziție de produse și servicii situat peste medie.

012

Avem un public compus într-o largă majoritate din oameni activi profesional, ceea ce dovedește că țintim o audiență pentru care munca este o preocupare și o valoare importantă. Sub 9% dintre cititori sunt inactivi profesional.

013

Nivelul de educație al cititorilor noștri este unul care ne face cinste și care arată că avem de păstrat niște standarde ridicate legate de calitatea conținutului și a exprimării. 

014

Veniturile lunare nete ale cititorilor noștri sunt o altă informație relevantă. Putem concluziona că avem peste 50% din public care încasează lunar venituri peste 1500 de lei net, iar 13% sunt oameni care au nivel al veniturilor lunare nete de peste 1000 de euro. Pentru România și mai ales pentru Maramureș acestea sunt date extrem de atractive și interesante.

015

Acestea sunt, în esență, datele obținute în urma cercetării. Vă mulțumim foarte mult tuturor celor care ați participat la realizarea acestei analize și vă promitem că ne om strădui să folosim toate aceste informații în mod inteligent, pentru a vă oferi, zi de zi, o experiență plăcută în momentul în care vizitați Maramureșenii.ro.  Mulțumim mult pentru sprijin și încredere!

Comentează simultan aici și pe Facebook:

Comentarii

Doru ȘUPEALĂ

Doru ȘUPEALĂ

Este consultant în management, marketing și comunicare, a studiat Marketing la Babes-Bolyai și Filologie la Universitatea Transilvania din Brașov și a condus departamentele sau proiectele de marketing ale mai multor companii naționale sau multinaționale. Are o experiență de peste zece ani în mass media și alți zece ani în marketing și management, conduce o agenție de comunicare online, s-a născut la Brașov în 1973 și trăiește în Maramureș din 2010.



Fara comentarii

Scrie un comentariu
Momentan nu sunt comentarii! Poti fi primul care comenteaza acest articol!

Scrie un Comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicata
Campurile marcate sunt obligatorii*